welcome

halo

Wednesday, December 22, 2004

Right Here Waiting

Right Here Waiting - Richard Marx
Ocean apart day after day
And i slowly go insane
I hear your voice on the line
But it doesn't stop the pain
If i see you next to never
How can we say forever
Wherever you go
Whatever you do
I will be right here waiting for you
Whatever it takes
Or how my heart breaks
I will be right here waiting for you
I took for granted, all the times
That i thought would last somehow
I hear the laughter, i taste the tears
But i can't get near you now
Oh, can't you see it baby
You've got me going crazy
Wherever you go
Whatever you do
I will be right here waiting for you
Whatever it takes
Or how my heart breaks
I will be right here waiting for you
I wonder how we can survive
This romance
But in the end if i'm with you
I'll take the chance
Oh, can't you see it baby
You've got me going crazy
Wherever you go
Whatever you do
I will be right here waiting for you
Whatever it takes
Or how my heart breaks
I will be right here waiting for you
Right Here Waiting

‘嘟嘟。。。’對方的電話已經掛上,我仍然拿著電話筒,企圖式的想保留雪的聲音,讓它在耳邊不斷地迴響。

雪離開了我,到東京去深造。回想起我送機的那時,哭得淅瀝嘩啦,眼淚不自覺地流。沒法呀!一想到要和雪分離,我就百萬分的不捨得。在一起生活兩年了,對於彼此的生活習慣,我們倆都很合適,沒有別人說的忍不住些對方的什麼。我們之間的愛,一年比一年更濃厚、一年比一年更甜蜜。

幸福快樂的生活,只限期兩年。某日,雪興高采烈的告訴我,他的上司安排他到東京公幹。起初,我以為只是短暫的分離,頂多去几個月雪就會歸來。可是,雪親口告訴我,他至少會在東京逗留六七年。這個消息,讓我無法招架、青天霹靂。六七年!竟然會是六七年!等雪回來,我都要三十歲了。

‘六七年耶!那我怎麼辦?!’雪究竟有沒有想到我呢?

‘莉,我想你還是別等我了。找到合適你的人選,就嫁給他吧!’雪那溫暖的手,撫摸著我的臉龐。眼淚,不知何時已經開始滑落。

‘不要!除了你,我誰都不嫁!!!’緊緊地擁抱著雪,似乎一鬆手,他就會隨風而逝。我不想他離開,真的不想!我真的很愛、很愛他呀!怎麼他就那麼捨得我呢?

一切能挽留他的方法我已經試過,卻還是失敗。雪的離開,我曾用烈酒麻醉自己、吃安眠藥熟睡,曾哭過、瘋過,但對雪的思念依舊氾濫成災、無藥可救。沒有雪得日子,我猶如一堆爛泥。

雪,你知道我在等你嗎?


*以上的故事純屬虛構*

4 comments:

Anonymous said...

我非常喜欢这首歌.谢谢你贴上来....
我总是沉浸在这首歌的旋律和歌词里....真能扣人心灵深处....太喜欢了....

Anonymous said...

Great work!
[url=http://uwdcgphe.com/mcsf/jwmx.html]My homepage[/url] | [url=http://qidilmpa.com/tnvo/dind.html]Cool site[/url]

Anonymous said...

Good design!
My homepage | Please visit

Anonymous said...

Well done!
http://uwdcgphe.com/mcsf/jwmx.html | http://iyksqcct.com/fwrl/vbij.html